Nadruk na płytach

Nawet w dobie pełnego magazynowania danych w chmurze oraz ciągłego postępu technologicznego, płyty CD i DVD nadal grają dużą rolę w reklamie. Jest to jeden z najefektywniejszych oraz najkorzystniejszych ekonomicznie sposobów na podzielenie się z istniejącymi lub potencjalnymi Klientami, a także z partnerami biznesowymi materiałami firmowymi. Może to być oferta przedsiębiorstwa, katalogi produktowe, a także interesujące materiały audiowizualne, w tym np. filmy i zdjęcia.

Dlatego tak istotne jest zadbanie o właściwą prezentację wizualną każdej płyty, którą zapewnia dokonanie nadruku na ich powierzchni przy pomocy dedykowanych urządzeń oraz metod. Można wzbogacić produkt o po prostu logo marki, a także atrakcyjną grafikę oraz slogan firmy, dzięki którym użytkownik będzie od razu wiedział co znajduje się na płycie, nawet po wielu miesiącach od jej otrzymania.

Stosowane techniki
Każdy wykonany nadruk na płycie CD/DVD musi zostać stworzony przy pomocy odpowiednio dobranej techniki. Pozwala to zagwarantować najwyższą jakość każdego koloru oraz szczegółu, a także będzie się wiązać z korzyściami finansowymi – przy bardzo dużym nakładzie, wybrane metody druku gwarantują niższą cenę dla każdej sztuki.

Od czego zależy dobór techniki nadruku? Istotny są takie czynniki, jak:

  • nakład – w zależności czy Klient potrzebuje wyłącznie kilku sztuk płyty bądź ponad 300,
  • wymagana jakość – w zależności od rodzaju grafiki podkreślenie każdego detalu oraz barwy może nie grać tak dużego znaczenia,
  • cena – w zależności od liczby sztuk oraz wymaganej jakości, warto dobrać metodę najkorzystniejszą ekonomicznie,
  • dodatkowe wymagania – w zależności od wykorzystanych niestandardowych kolorów lub specjalnych zalet, np. wzmocnionej odporności na czynniki zewnętrzne.

Nasza firma realizuje tego rodzaju usługi przy pomocy poniższych technik:
1. Druk cyfrowy UV – jest to jedno z najlepszych rozwiązań dla Klientów, którzy potrzebują doskonałej jakości nadruku przy niewielkim nakładzie. Stosujemy do tego urządzenia o bardzo małej kropli, co znacząco poprawia walory wizualne ostatecznego rezultatu. Nadruk na płycie nie wyblaknie i nie zetrze się łatwo, dzięki utrwaleniu go promieniami ultrafioletowymi. Ponadto ta technika pozwala zrealizować zlecenie w bardzo krótkim czasie.
2. Druk offsetowy – aby osiągnąć najwyższą jakość nadruku niezbędne jest zastosowanie techniki zwanej offsetem. Polega ona na ?nałożeniu? na powierzchnię dowolnej grafiki, gwarantując ?fotograficzny? detal w nawet bardzo wysokiej rozdzielczości. Ta metoda stosowana jest przede wszystkim przy zleceniach wysokonakładowych (powyżej 300 sztuk), dzięki dużej automatyzacji realizacji. Można zastosować lakier UV, w palecie CMYK.
3. Sitodruk – metoda, która wykorzystywana jest podczas realizacji zamówień na nadruki o wyrazistych, unikalnych barwach. Gwarantuje to stosowanie palety Pantone, a także takich kolorów specjalnych, jak srebrny i złoty.

Nadruk na CD/DVD
Płyty CD/DVD rozdane Klientom, współpracownikom oraz partnerom biznesowym są doskonałą alternatywą dla nudnych folderów oraz ulotek. Doskonale przekażą wybrane informacje, zapadając w pamięć, dzięki atrakcyjnej prezentacji. Można na nie nagrać dokumenty, filmy, zdjęcia oraz inne materiały audiowizualne, które mogą zostać później odtworzone w każdym komputerze lub laptopie.

Przy tym, wbrew popularnemu przekonaniu, ta metoda promocji firmy nie jest wcale droższa od standardowych działań – jest to możliwe dzięki odpowiedniemu dobraniu technik druku, wykorzystaniu wysokowydajnych urządzeń, a także podejmowanych decyzji przez kompetentny zespół.

W zależności od wykorzystanej techniki możemy zrealizować zamówienie w rozdzielczości:

  • druk cyfrowy UV – 450 DPI,
  • offset – 600 DPI,
  • sitodruk – 600 DPI.

Projekt powinien zostać wysłany w kwadracie 117 x 117 mm, bez żadnych dodatkowych elementów, które nie są częścią grafiki, mającej znaleźć się na płycie. Powinien on również być w formacie tiff z kompresją 8-bitową LZW.

Nadruk na mini CD
Płyty CD typu mini to kompaktowe, praktyczne rozwiązania, które można wygodnie dołączyć do dowolnych materiałów reklamowych bądź rozdawać je wybranym osobom oddzielnie. Ich pojemność, tak jak i rozmiar, jest znacznie mniejsza, niż przy standardowych płytach CD, jednak nadal można na nie nagrać dowolne materiały audiowizualne dotyczące przedsiębiorstwa i jego oferty.

Pomimo ich niewielkich rozmiarów, prezentacja zewnętrzna nadal gra bardzo dużą rolę. Warto zamieścić na powierzchni logo firmy, jej slogan bądź dowolne zdjęcie/grafikę przykuwającą wzrok. Duże znaczenie ma w tym przypadku jakość samego nadruku – tak niewielka powierzchnia wymaga zwrócenia szczególnej uwagi na każdy detal i odcień. Dlatego zapewniamy rozdzielczość 450 DPI w podstawowej palecie CMYK.

Przesłane projekty powinny posiadać rozmiar 78 x 78 mm, a także format tiff skompresowany metodą LZW 8-bitowo. Nie powinny znaleźć się na nim żadne dodatkowe komponenty, które nie są częścią samego projektu.

Druk na wizytówce CD
Każde działanie marketingowe powinno zarazem przykuwać uwagę potencjalnych Klientów, jak i zapadać w ich pamięć. Tak właśnie oddziałują na innych wizytówki CD, które dzięki swojemu nietypowemu kształtowi od razu wzbudzają zainteresowanie i zachęcają do próby odtworzenia. A odtworzyć można je tak, jak zwykłe płyty CD i DVD – bezpośrednio z poziomu napędu komputera lub laptopa.

Jednak nie tylko sam kształt wizytówki CD decyduje o jej atrakcyjności – istotny jest również nadruk. Szczegółowa grafika lub zdjęcie z wyrazistymi barwami na całej powierzchni skutecznie przykuje wzrok każdego. Ponadto dzięki takiemu działaniu, Klient będzie dokładnie wiedział od której firmy otrzymał tak oryginalny materiał reklamowy – nawet po wielu miesiącach.

W zależności od potrzeb, na wizytówce CD można zamieścić ofertę przedsiębiorstwa, podstawowe dane firmy, a także materiały audiowizualne – prezentację, krótki film bądź zdjęcia. Projekt powinien być przesłany w formie prostokąta o wymiarach 85 x 62 mm, z pustym kółkiem w środku (22 mm). Przyjmujemy pliki w formacie tiff (kompresja LZW, 8 bit).

Dlaczego nadruk na płytach?
Ulotki, foldery, katalogi i inne papierowe materiały reklamowe to już przestarzałe rozwiązania, które nie zainteresują żadnego Klienta lub partnera biznesowego. Warto zatem zdecydować się na umieszczenie wybranych informacji dotyczących firmy na płycie CD lub DVD i przekazać je wybranym osobom. Dzięki temu będziemy pewni, że zapoznają się oni z zawartością, a nie po prostu ?rzucą w kąt? przy najbliższej okazji.

Jak już wspomnieliśmy powyżej, tego rodzaju rozwiązanie wcale nie wiąże się z wysokimi kosztami. Współczesna technologia, a także dopracowywane przez lata techniki druku sprawiają, że dokonano znaczących cięć cenowych, w tym samym czasie nie wpływając na samą jakość nadruku – jest ona nawet znacznie lepsza.

Jeżeli są Państwo zainteresowani usługą nadruku na płytach CD/DVD, mini CD, a także na wizytówkach CD, zachęcamy do złożenia zapytania ofertowego, wraz z projektem oraz nakładem. Przygotujemy atrakcyjną ofertę cenową, a także zaproponujemy najlepszą technikę dokonania nadruku. Jeżeli jeszcze nie są Państwo pewni, czy nasza firma spełni wszystkie potrzeby Państwa firmy, zachęcamy do zapoznania się z naszymi realizacjami, zamieszczonymi poniżej.

Serdecznie zapraszamy do współpracy!